Op 25 juni 1962 werd de oprichtingsvergadering van het toenmalige ASVD een feit. Dat betekent dus dat we als club 64 jaar jong zijn.
De oprichting gebeurde in bijzijn van een van onze ereleden Piet Zwijnenburg die zich het nog goed weet te herinneren. Op initiatief van “broeder” van de Wielen (werkte bij de toenmalige GGD) kwam men bij elkaar. Niet zoals vaak gedacht werd in de kantine van het werkkamp aan de Morinel, maar in een deel van een leegstaande barak die slechts een tafel en een paar stoelen als interieur had.
Het doet Piet goed dat de club nog steeds floreert en nu zelfs 1500 leden heeft. Op naar de 65 jaar!!